Masterclass Harvard Onderhandelen

De Masterclass Harvard Onderhandelen combineert dé beste manier van onderhandelen met communicatie – en conflicttheorie om inzicht te krijgen in de ander. Voor de juiste manier om stroef lopende gesprekken soepel te laten gaan,  zijn er vaardigheden van mediation aan toegevoegd.

Deze Masterclass leert u hoe u elk gesprek beter kunt voeren.

De Harvard Onderhandelingsmethode is voortgekomen uit het Harvard Program on Negotiation. Zie onder andere:

 

Dit is de allerbeste onderhandelingsmethode.  In de praktijk blijkt dat succesvol implementeren van deze methode bij salesafdelingen meer vraagt dan droge kennis van de methodiek. In de Masterclass krijgen deelnemers tools aangereikt die hen in staat stellen om situaties snel te analyseren en veranderen, bijvoorbeeld om een slecht lopend verkoopgesprek snel te herkennen. Vervolgens worden gesprekstechnieken aangereikt om moeilijke situatie te hanteren, waardoor een klant bereid is om samen naar de ‘win-win’ te zoeken in plaats van een vertrek naar de concurrent. De laatste fase, conversie, staat bekend als moeilijk. Door de aangereikte vaardigheden en kennis leidt toepassing van de Harvard Onderhandelingsmethode tot kwalitatief zeer hoogwaardige deals. De Masterclass bestaat uit vier dagdelen:

  1. Communicatie en conflicttheorie
  2. Onderhandelingsstijlen en gesprekstechnieken
  3. Harvard onderhandelen
  4. Slot case’

 

‘Sales = onderhandelen en onderhandelen = Harvard Onderhandelen’

Download deze informatie als pdf:
Masterclass-Harvard-Onderhandelen (pdf, 49,9kB)